درب و پنجره UPVC بهترین انتخاب

درب و پنجره UPVC بهترین انتخاب

درب و پنجره UPVC بهترین انتخاب

برای کسانی که اطلاعات محدودی از صنعت در و پنجره و به طور کلی ساختمان دارند ، پنجره های UPVC بهترین انتخاب می باشد .از مزایای در و پنجره های UPVC  می توان به سازگاری با محیط زیست ، مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی اشاره کرد . همین عوامل سبب طول عمر بیشتر این محصولات نسبت به سایر در و پنجره ها می شود . فناوری منحصر به فرد، طراحی و فرآیند آزمایش درب و پنجره UPVC منجر به خصوصیات بی نظیر آنها می شود .

درها و پنجره های سنتی معمولا چوبی بودند و بعد از آن از فولاد خفیف یا آلمینیوم به عنوان فریم استفاده می شد و سپس یراق آلات یر روی فریم نصب می گردد ،اما طول عمر این پنجره ها بسیار کوتاه است.همواره پنجره ها به عنوان بخشی مهم در یک ساختمان به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و فراهم آوردن آسایش برای ساکنان از اهمیت زیادی برخوردار بوده اند . نوآوری و ایجاد محصولات با کیفیت می تواند معماری ساختمان های جدید را ارتقا بخشد. جدا از این موارد ، امروزه پنجره ها باید مواردی همچون جلوگیری از افزایش گرمای خورشیدی کم / زیاد (بسته به آب و هوا) ، روشنایی روز ، کاهش سر و صدا ، ورود گرد و غبار کم ، رطوبت هوا / آب ، زیبایی شناسی ، شرایط لازم برای نگهداری موارد مشابه را پوشش دهند .

عملکرد و دوام پنجره ها و دربهای UPVC به مشخصات فنی زیر نیاز دارد:

۱-مقدار عبارت (U (W/m2K ( مقاومت حرارتی )

بدین معنی که  یک پنجره به چه میزان قادر به جلوگیری از انتقال حرارت در داخل خود یا برعکس از خارج به داخل است .

در این فرمول  هرچه مقدار u پایین تر باشد ، عایق پنجره بهتر است.

امروزه ، پیشرفته ترین فن آوری ساخت پنجره تضمین می کند مقدار U در پنجره های دوجداره بین ۱٫۵ تا ۱٫۷ باشد .

۲- ضریب حرارتی خورشیدی (SHGC):

برای مشخص کردن این نکته که یک پنجره تا چه اندازه به خوبی از نفوذ گرما ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند. عدد نرمال آن بین ۰ و ۱ می باشد. هرچه SHGC پایین تر باشد ، از پنجره گرمای خورشیدی کمتری منتقل می شود.

۳- (Visible Transmittance (VT

این متغییر میزان نور ورودی از طریق پنجره  را اندازه گیری می کند. مقدار VT به صورت عددی بین ۰ و ۱ می باشد . هرچه عدد بالاتر باشد ، نوربیشتری منتقل می شود.

۴- (AL( cfm/Sqft

هنگامی که هوا از طریق درزهای یک پنجره نفوذ می کند ،موجب افزایش گرما از خارج یا از بین رفتن خنکی از داخل می شود. درجه AL به عنوان متغییر میزان خروج هوا از درز پنجره به مقدار یک فوت مربع بیان شده است. هرچه مقدارخروج هوا کمتر باشد ، AL کمتر است. فریم های در و پنجره های UPVC جوش داده می شوند تا از عدم وجود شکاف هوا اطمینان حاصل شود.

۵- Tightness Water:

متغییری برای اندازه گیری میزان نفوذ آب از طریق درزها و اتصالات در و پنجره است. اندازه گیری این متغییر راهی مناسب برای سنجش میزان سازگاری پنجره در مناطق ساحلی و دارای آب و هوای شرجی می باشد .

۶- کاهش نویز یا کاهش صدا:

به دلیل توانایی ببشتر در و پنجره های دو جداره در عایقیت صوت ، پنجره های UPVC اطمینان حاصل می کنند که سر و صدای خارج به داخل منطقه قابل سکونت نمی رسد. این خاصیت برای بیمارستان ها ، هتل ها ، موسسات آموزشی و ساختمانهای نزدیک به مراکز شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

۷- مناسب بودن شدت باد:

پنجره های UPVC باید دارای توانایی مقابله هر شدت بادی باشند . خصوصاً در مکانهای بادی ، مناطق ساحلی و غیره. پنجره UPVC برای مقاومت در برابر ۳۰۰۰ پاسکال سرعت باد (معادل ۲۴۵ کیلومتر در ساعت باد) طراحی و تقویت شده است.

۸- انواع شیشه های استفاده شده:

انتخاب شیشه با شاخص های صرفه جویی در انرژی ، نماها ، حفظ حریم خصوصی و امنیت می تواند بر عملکرد درها و پنجره ها تأثیر بگذارد. شیشه های مختلف مانند شیشه های چندجداره تا حداکثر ضخامت ۲۸ میلی متر برای نصب توصیه می شود، قابل ذکر است اتصالات شیشه ای همان اندازه حائز اهمیت اند که نصب درب و پنجره UPVC اهمیت دارد. به همین دلیل است که درانتخاب شیشه با طیف وسیعی از انواع شیشه مواجه می شویم . معمولا همه این شیشه های چند جداره در قاب های UPVC جا می گیرد. انواع شیشه های چند جداره ، عایق دما ، مقاوم در برابر صدا ، خم کاری شده  ، حتی ضد گلوله ای وجود دارد که امروزه در بازار موجود است .

۹- انتخاب یراق آلات :

انتخاب یراق آلات مناسب برای درها و پنجره های UPVC در عملکرد آن ها تاثیرگذار است .یراق آلات موجود شامل دستگیره ها ، لولا ، قفل درب ، سیلندرها ، قفل های چند نقطه ای ، غلطک ها و غیره است. قابل ذکر است برای دستگیره ها کیفیت ، طراحی و رنگ متناسب با مشخصات ساختمان و پنجره باید در اولویت قرار گیرد. انتخاب لولای مناسب به اندازه و وزن پانل بستگی دارد.

۱۰-انتخاب پروفیل مناسب:

طراحی پنجره برای به دست آوردن عملکرد بالا آن ها به همراه زیبایی شناسی بسیار مهم است. ما باید نحوه تولید و متناسب با کارکرد آن ها را کاملا درک کنیم . لولا و قفل های با کیفیت خوب ، پیچ های مناسب در مکان های مناسب با اندازه گیری دقیق پنجره ، عواملی هستند که نقش مهمی در عملکرد پنجره ها دارند. با تقویت خاصیت هایی مانند بخش های گالوانیزه  ، یراق آلاتی که به درها و پنجره ها وصل شده اند ، پنجره و درها از استحکام بیشتری برخوردار می گردند . سازنده قاب پنجره باید اطمینان حاصل کند که قاب ها از استحکام کافی برخوردار هستند.

تولید کننده های برتر پروفیل های  UPVC از فرمولاسیونی که شرایط آب و هوایی مختلف را پشتیبانی کند ، استفاده می کنند . “دی اکسید تیتانیوم” پایداری رنگ و خصوصیت ضد اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کند. این ترکیب از پنجره ها و درها درمقابل تغییر رنگ محافظت می کند. تیتانیوم قیمت بسیار بالایی دارد و از این رو هزینه درب و پنجره باکیفیت بالاست.

ضخامت دیواره خارجی پروفیل ها برای عملکرد بهتر باید حداقل ۲٫۲ میلی متر و بالاتر (درجه ۲٫۸ mm A)  باشد.

۱۱- نصب:

نصب پنجره ها و دربهای UPVC بسیار مهم است. پروفیل ها باید به طول برش داده شده و تا ۴۵ درجه جوش داده شوند. هر واحد پنجره باید به گونه ای طراحی شود که عایق مناسب برای رطوبت باشد.پلی وینیل کلرید ، پلاستیک بدون سرب (UPVC) نوعی سفت و سخت و از نظر شیمیایی مقاوم است که مزایای مختلفی دارد که منجر به برآورده کردن انتظارات مشتری از جمله نیاز به نگهداری بسیار کمترنسبت به محصولات سنتی چوبی و آلومینیومی میشود. برخلاف محصولات چوبی ،پنجره های  UPVC  وقتی در معرض شرایط آب و هوایی مرطوب قرار می گیرند متورم نمی شوند. دوام بالای  UPVC کاملاً غیرقابل انکار است.در مقایسه با همتای های آلومینیومی ، درها و پنجره های UPVC از نظر امنیتی ، ظاهر و از همه مهمتر ارزش پول از نظر امنیتی ببرتری دارند. به غیر از دما ، محصولات UPVC تحت تأثیر موریانه ، زنگ زدگی ، خوردگی و گرد و غبار هم قرار نمی گیرند. محصولات UPVC  با حفظ مزایای فوق مزایای دیگری نظیر ماندگاری ، راحتی و طراحی مهندسی شده برای عایق بندی عالی و تمیز کردن آسان و سطوح کم نظیر را نیز شامل می شوند . درب های UPVC برای اتاق های خواب ، اتاق های نشیمن و بالکن ها  مناسب می باشند . همچنین انواع فریم  برای دربهای کشویی ، دربهای تاشو وجود دارد و در مورد پنجره ، پنجره های مخصوص تهویه ، پنجره های کشویی و پنجرههای شیب دار و فرانسوی وجود دارد.

دربها و پنجره های UPVC تبدیل به گزینه انتخاب اول برای دستیابی به صرفه اقتصادی و زیست محیطی و همچنین برآورده کردن خواسته های بالاتر در مورد آسایش ساکنین شده اند. با کاهش سریع منابع طبیعی ، محصولات سنتی گران می شوند. در همین زمان ، نیاز به مصالح ساختمانی برای بسیاری از موارد افزایش می یابد. در و پنجره های UPVC سهم بسزایی در جنبه های مختلف توسعه زیرساخت ها دارند و از این رو باید هر معمار ، در طراحی داخلی یا نما موارد ذکر شده را در پیش روی سازندگان قرار دهد .

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید